Copyright : Αρχιμ. Θωμάς Ανδρέου 29-12-2013. Από το Blogger.
RSS

Το ανθρώπινο και το Θεϊκό θέλημα.

Θυμάμαι, μικρό παιδί ήμουν, όταν διάβασα την ιστορία του Βαλαάμ από το βιβλίο των Αριθμών της Παλαιάς Διαθήκης. Στο 22 Κεφ. ο συγγραφέας περιγράφει την βούληση του ανθρώπου, η οποία ουσιαστικά έρχεται αντιμέτωπη με το θέλημα του Θεού. Ο Βαλαάμ, αποφασίζει διαφορετικά από αυτό που ο Θεός του έχει πει να κάνει. Αναλαμβάνει την ευθύνη της απόφασης του και παίρνει τον δρόμο της δικής του βουλήσεως. Όμως, ο Θεός έχει διαφορετική γνώμη! 

     Ο Βαλαάμ ξεκίνησε να πραγματοποιήσει αυτό που ο ίδιος ήθελε. Ο Θεός όμως, τον εμπόδισε με τον δικό του μοναδικό και ασύλληπτο για την ανθρώπινη λογική τρόπο. Την επέμβαση του Θεού, την αντιλαμβάνεται το υποζύγιο επάνω στο οποίο βρισκόταν ο Βαλαάμ, αλλά όχι ο ίδιος! Φυσικά, η επέμβαση αυτή του Θεού λειτουργεί αποτρεπτικά στον Βαλαάμ που τελικά συμμορφώνεται με το θέλημα του Θεού. 
    Κάποιος σκεπτικιστής που θα διαβάσει την ιστορία αυτή της Βίβλου, θα θεωρήσει πως ο Θεός επεμβαίνει απειλητικά στον άνθρωπο, ο οποίος μη έχοντας άλλη επιλογή ακολουθεί αυτό που θέλει ο Θεός. Με τον τρόπο αυτό θυματοποιείται ο άνθρωπος απέναντι σε έναν Θεό που τον καταδυναστεύει που ουσιαστικά τον χειραγωγεί με βάση το δικό Του Θέλημα. Όμως, είναι έτσι; Η Παλαιά Διαθήκη βρίθει ιστοριών που διαβάζονται με έναν τρόπο, αλλά καταννοούνται με διαφορετικούς. 
   Πολλές φορές ο άνθρωπος, μετανιώνει για τις επιλογές του. Ο χρόνος, γίνεται αδιάψευστος μάρτυρας των λανθασμένων του επιλογών με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να τον επικαλείται με την γνωστή φράση :'' να μπορούσα να γυρίσω πίσω τον χρόνο'', φράση η οποία και μαρτυρά την αποδοχή του λάθους από πλευράς του ανθρώπου. Η ιστορία του Βαλαάμ, περιγράφει με λυρισμό την έλλειψη εμπιστοσύνης που διαχρονικά δείχνει ο άνθρωπος προς τον Θεό, την στιγμή που εμπιστεύεται τον εαυτό του. Η έννοια του λάθους όμως, αφορά την ανθρώπινη επιλογή και όχι το Θεϊκό θέλημα. 
     Ένας άνθρωπος που εμπιστεύεται τον Θεό, ακόμα και τα εμπόδια στην επίτευξη των στόχων του, θα τα κατανοήσει, δεν θα τα προσπεράσει. αντίθετα με κάποιον άλλον που θεωρεί πως μπορεί να κάνει τα πάντα σε αυτή την ζωή. Το να εμπιστευτείς τις αποφάσεις σου στον Θεό, δεν λειτουργεί μοιρολατρικά. Ζητώ την επέμβαση του Θεού στην ζωή μου και με τον τρόπο αυτό ακόμα και τα εμπόδια που τυχόν θα συναντήσω τα αντιλαμβάνομαι ως επέμβαση του Θεού για την δική μου σωτηρία. Η ελευθερία της βουλήσεως του ανθρώπου, δεν προσκρούει στην Θεϊκή παρουσία. Ο ελεύθερος άνθρωπος, επιλέγει αναλαμβάνοντας την ευθύνη των επιλογών του. 
   Στην περίπτωση του Βαλαάμ, το υποζύγιο βλέπει αυτό που ο άνθρωπος αδυνατεί να δει. Το υποζύγιο με έναν παράξενο φαινομενικά τρόπο, προειδοποιεί τον άνθρωπο για αυτό που πρόκειται να συναντήσει. Ο Θεός, μπορεί να χρησιμοποιήσει πολλούς τρόπους ώστε να προειδοποιήσει τον άνθρωπο. Αρκεί, ο ίδιος να του το ζητήσει. Ο Βαλαάμ, είναι Προφήτης, άνθρωπος του Θεού. Έχει εμπιστοσύνη στο θέλημα του Κυρίου. Ακόμα και όταν η λογική του, τον συμβουλεύει με διαφορετικό τρόπο η εμπιστοσύνη που έχει στον Θεό προκαλεί την Θεία Παρέμβαση με αποτέλεσμα το θέλημα του Θεού να καταστεί σωτήριο για τον ίδιο. 
     Όταν ο άνθρωπος ζητά την επέμβαση του Θεού, αυτό δεν καταλύει την ελευθερία της βουλήσεως του. Δείχνει μόνον την εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου να προστατευτεί από τις δικές του επιλογές...Επιλογές που πολλές φορές τον καταστρέφουν!  Μέσα από αυτήν λοιπόν την διδακτική ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης, ο πιστός άνθρωπος μπορεί να αντλήσει πολλά διδάγματα. Το σημαντικότερο όμως όλων είναι ένα: δείξε εμπιστοσύνη στο θέλημα του Θεού! 
    Ο άνθρωπος που εμπιστεύεται τον Θεό, δεν μετανιώνει για τις επιλογές του. Αν μπορούν αυτό τα άλογα ζώα να το αντιληφθούν δεν μπορεί ο άνθρωπος; Μην διστάσεις  λοιπόν να εμπιστευθείς το Θείο Θέλημα. Στις πιο δύσκολες αποφάσεις της ζωής σου, στρέψε τα μάτια σου σε Εκείνον που ποτέ δεν θα σε προδώσει! Πόσο ωραία το γράφει ο Δαυίδ, μέσα στο ψαλτήρι του: ''ἐπίρριψον ἐπὶ Κύριον τὴν μέριμνάν σου, καὶ αὐτός σε διαθρέψει'' (Ψαλμ.54 -23).
                                                                                                                        
                                                                                                                 π. Θωμάς Ανδρέου 
      

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου